I landskapet kring Norrköping finns många stora gårdar och gods. De verkar också ha sina transformatortorn kvar. Här ett fantastiskt torn i tegel med många fina detaljer. Huruvida det är i eller ur drift var svårt att avgöra och det gick mycket markkabel in och ut ur tornet, och det såg ganska provisoriskt ut. I närheten finns även ett annat torn, som jag gissar att det är en pumpanläggning, gissar på att den kanske varit vinddriven men den har även isolatorer för en elektrisk ledning.





